Kundeanmeldelser på Trustpilot

Få hjælp til at håndtere online kundeanmeldelser

I takt med at flere aspekter af vores liv foregår online, så har anmeldelsesplatforme som Trustpilot, Google My Business, Facebook, Yelp og Tripadvisor fået ekstremt stor indflydelse på vores forbrugsadfærd. Har din virksomhed en negativ kundeanmeldelse liggende, kan det betyde, at kunder vælger din virksomhed fra. William Atak tilbyder højt specialiseret rådgivning inden for håndtering af kundeanmeldelser og hjælper dig til at få øjnene op for, hvordan du vender det hele til din fordel. Ønsker du at lære mere, tilbyder William Atak også kurser og foredrag inden for review managament. Når det kommer til at markedsføre din virksomhed, så kan platforme som for eksempel Trustpilot være din bedste ven – eller værste fjende. Trustpilot er nemlig den skjulte markedsføringskanal, som alt for mange virksomheder overser. Samtidig er det de færreste der ved, hvad de skal stille op med negative kundeanmeldelser – eller tager det alvorligt nok.

Har din virksomhed fået negative anmeldelser på Trustpilot?

Virksomheder kan poste massevis af penge i deres marketingbudget, men hvis der ligger bare én negativ kundeanmeldelse på nettet, ja så er der desværre stor chance for at potentielle kunder vælger konkurrenten. 96% af danske internetbrugere siger ja til, at online anmeldelser påvirker deres købsbeslutning. Læs lige det igen. William Atak er førende ekspert i Trustpilot og har over 15 års erfaring med at håndtere negative kundeanmeldelser for virksomheder. Han har rådgivet utallige virksomheder i at få platforme som Trustpilot til at arbejde for dem og ikke imod dem og hjulpet dem med at rydde op i de negative kundeanmeldelser. Dette kaldes Review Management. William Atak er pioner inden for Review Management i Danmark, og med bogudgivelsen Glad Kunde Sur Kunde har han for alvor slået Review Management fast som en marketingdisciplin herhjemme. Ifølge William Atak bør håndtering af kundeanmeldelser fylde langt mere i marketingbudgetterne hos landets virksomheder, end hvad tilfældet er i dag. 

Sådan håndterer du negative kundeanmeldelser

Formålet med platforme som Trustpilot er at gøre det mere gennemsigtigt for forbrugere i valget om, hvor de skal lægge deres penge. Chancen for, at din virksomhed har fået – eller på et tidspunkt får – en negativ anmeldelse, er relativt stor. Sker det, er der ingen grund til at stikke hovedet i sandet. Har din virksomhed fået en negativ anmeldelse, kan det, med den rette rådgivning, faktisk være en mulighed for at brande din virksomhed. Ekspert William Atak anbefaler at gå direkte i dialog med kunden – jo før jo bedre. Herfra kan I sammen løse problemet, og du kan potentielt vende en sur kunde til en glad kunde – og samtidig brande dig selv som en sympatisk og hjælpsom virksomhed. Ønsker du at styrke dine medarbejderes viden om review management? Book et foredrag eller kursus her.

Sådan håndterer du falske anmeldelser

At du får negative anmeldelser er ikke altid et udtryk for, at dit produkt eller service fortjener det. Nogle negative anmeldelser kan være falske. Der er skridt man kan tage for at få de falske anmeldelser fjernet, men det er dog ikke en helt simpel proces, hvorfor det kan være en god ide at hyre en konsulent til at hjælpe. Ved at lade en professionel tage hånd om problemet sikrer du samtidig, at det bliver håndteret korrekt. Det kan nemlig være en følsom situation, hvor fejltrin kan skade din virksomheds omdømme yderligere. 

Brug Trustpilot i din markedsføring

Undersøgelser viser, at 70% af danskerne vil fravælge at handle hos en virksomhed, der har fået negativ omtale online. Hele 82% af danskerne undersøger omtale inden de handler med en virksomhed. Tallene siger altså både noget om, hvor stor skade en negativ anmeldelse kan have men også hvor stort vækstpotentiale, der er, hvis du får hjælp til at håndtere dine anmeldelser. Der er forskellige skridt, du kan tage for at høste de positive anmeldelser. Typisk er forbrugere mere tilbøjelige til at anmelde en virksomhed, hvis de har haft en negativ oplevelse. Dette kan du læse mere om i analysen her. En god oplevelse har ikke samme incitament for en kunde til at anmelde en virksomhed. Her handler det så om, at arbejde på at få glade kunder til at anmelde oplevelsen. Lykkes dette arbejde, skal de positive kundeanmeldelser skal bruges aktivt i din markedsføring på tværs af egne og eksterne kanaler og kommunikation.

Døjer din virksomhed med negative kundeanmeldelser på Trustpilot, og ønsker du at gøre noget ved problemet? Kunne du tænke dig at få hjælp til at lægge en strategi for at høste flere positive kundeanmeldelser? Du er mere end velkommen til at kontakte William Atak for en uforpligtende samtale.

Reputation Marketing

Reputation Marketing handler om at skabe et attraktivt og positivt omdømme, som skaber øget tilgang af kunden og flere salg.

Review Management

Har din virksomhed fået negative kundeanmeldelser? Med den rette rådgivning kan du komme problemet til livs – og vende en sur kunde til en glad kunde.

Medierådgivning

Hvordan skal man håndtere de store medier i forbindelse med kriser eller shitstorms? Få kompetent medierådgivning fra ekspert.

Krisekommunikation

Hvordan skal du håndtere journalister/medier og besvare spørgsmål, så det ikke skader virksomheden nu og på sigt?

Shitstorms

Strategisk rådgivning i shitstorm – hvad enten du blot er i risikogruppen, shitstormen er under optakt, eller at du er mit i stormen.

Reputation Mgmt.

Undgå dårlig omtale med reputation management, der styrker dit brands digitale identitet og tilstedeværelse på nettet.

Kontakt William Atak

Du kan udfylde kontaktformularen for en uforpligtende samtale med William Atak. Fuld fortrolighed.