Foredrag & Kurser af William Atak

Information om foredrag og kurser i digital kommunikation & reputation.

Foredragsholder: William Atak er Danmarks førende ekspert i håndtering af shitstorms, Online Reputation Management, digitale krænkelser og fake news – og blandt en af de førende eksperter inden for rådgivning i krisekommunikation. William bruges ofte i medierne, når der er brug for ekspertudtalelser ifm. diverse danske shitstorms.

Publikum: Organisationer, offentlige instanser, mellemstore og store virksomheder, herunder ledelse, bestyrelse, HR, økonomi-, salgs-, PR-, kommunikations- og marketingafdeling, kundeservice/support m.m.

Oplæg: Standard eller skræddersyet oplæg tilpasset målgruppen.

Varighed: Foredrag 1-2 timer og kurser halve eller hele dage.

Pris: Prisen beregnes ud fra antal deltagere samt ud fra ønsker og behov.

Foredrag & Kurser

Foredrag og kurser om digital kommunikation og identitet, krisekommunikation og digitale krænkelser.

Et oplæg om vigtigheden i at fremvise det gode omdømme og sende det rigtige signal digitalt, samt hvorfor enhver virksomhed bør investere i proaktiv udvidelse og styrkelse af deres digitale omdømme, tilstedeværelse og identitet – for på den måde at være flere skridt foran konkurrenterne og være ekstraordinært attraktiv over for alle virksomhedens målgrupper (kunder, eksisterende og fremtidig personale, samarbejdspartnere og investorer). Værktøjer til hvordan en virksomhed udnytter alle kompetencer hele vejen rundt i organisationen og skaber ambassadører for deres brand via det gode omdømme på deres egen hjemmeside, sociale medier, PR, marketing, samarbejder, sponsorater og andre digitale tilstedeværelser (i alt 28 discipliner).

Læs mere om Reputation Marketing foredrag og Workshop.

Primær målgruppe: Hele organisationen

Generel: Hvad er en shitstorm, hvordan forbereder man sig, hvorfor opstår den, hvordan udvikler den sig, og hvordan håndteres den. Fokus på anatomien i en shitstorm, de fire faser og data. Cases bringes op og gennemgås.

Organisation: Når bestyrelse, ledelse, kommunikationsafdeling og øvrigt personale individuelt og samlet skal overleve en shitstorm og komme styrket ud af krisen. 360 graders forståelse af vigtigheden i både intern og ekstern kommunikation under en digital krise, så skaden begrænses mest muligt.

Læs mere om Foredrag: Shitstorm

Primær målgruppe: Topledere, mellemledere, virksomhedsejere, politikere, PR-, marketing- og kommunikationsafdeling, bestyrelse, brancheforeninger/organisationer.

Medarbejderens privatliv skal forblive privat, men hvordan påvirker medarbejderens digitale tilstedeværelse og brug af sociale medier arbejdspladsen og dennes brand? Medarbejderens personlige holdninger, der kommer til udtryk på nettet, kan skade virksomhedens brand. Medarbejderen er underlagt en loyalitetspligt, trods vi har ytringsfrihed i Danmark – og det kan skabe gnidninger, hvis man ikke har en klar politik på området.

Læs mere om foredraget om digital adfærd

Primær målgruppe: Hele organisationen

Et oplæg med fokus på forbrugerne/forbrugermagten skabt via sociale medier og anmeldelsessider som Facebook, Trustpilot, Tripadvisor m.m. Her uddybes vigtigheden af anmeldelser, hvordan de helt konkret håndteres, og ikke mindst med helt konkrete værktøjer til hvordan virksomheden får færre negative anmeldelser (+får flere positive anmeldelser).

Læs mere om foredraget Review Management

Primær målgruppe: Marketingafdeling, PR- og kommunikationsafdeling, kundeservice/reklamation.

Hvad er falske nyheder, og hvordan kan det skade virksomheden med raketfart, hvis man ikke er forberedt? Hvis selv det amerikanske valg kan påvirkes af ”fake news”, er en hvilken som helst dansk virksomhed i alvorlig fare.

Primær målgruppe: Topledere, mellemledere, bestyrelse, marketing- og kommunikationsansvarlige/afdelinger.

Hvad er online reputation management, proaktiv styrkelse, reaktiv håndtering, samt konkrete værktøjer til håndtering af shitstorms og fjernelse/begravelse af digitale efterladenskaber på nettet.

Læs mere om kursus i Reputation Management

Primær målgruppe: Øvede, typisk marketing- og kommunikationsansvarlige/afdelinger.

Type: Workshop (halv- eller heldag)

Hvordan skaber du som privatperson en attraktiv digital tilstedeværelse og identitet, der giver andre baghjul? Hvordan din arbejdsplads eller kollegaer opfatter dig, når de søger information om dig på nettet. Hvordan du bliver VALGT TIL og ikke VALGT FRA fx ved jobsøgning. Konkrete værktøjer og cases.

Primær målgruppe: Personer i arbejde, ledige, jobcentre, jobkonsulenter.

Gå-hjem-møde med fokus på mobning og krænkelser digitalt på og ikke mindst også uden for arbejdspladsen af den ansatte, dennes ægtefælle og børn. Der tales åbent om direkte og indirekte mobning og krænkelser digitalt, konsekvenserne for personen, familien og arbejdspladsen. Konkrete cases analyseres, samt værktøjer gives.

Primær målgruppe: Hele organisationen.

Digital mobning, hævnporno og andre typer af digitale krænkelser og chikane fører til mindre selvværd, selvskade, angst, depression og stress hos børn og unge. I oplægget kommer vi ind på konkrete cases og analyserer adfærd på sociale medier og konsekvenserne, samt hvordan målgruppen for dette oplæg proaktivt og ikke mindst reaktivt skal håndtere kriserne og rådgive børn og unge.

Læs mere om foredraget Digital Mobning

Primær målgruppe: Skoler og institutioner, lærere og pædagoger, SSP-personale, forældre, relateret personale fra det offentlige.

“Meget interessant oplæg. Det var noget, som mange af os virkelig kunne bruge! Oplægget gav indsigt i anvendelige værktøjer til en travl hverdag, hvor det er vigtigt at holde fokus på de primære medier, hvor vores gæster ytrer sig. Vigtigt i dagens verden er at holde værdien af positive words of mouth for øje – og det modsatte!”

Susanne Solskov, Aalborg Zoo

“Vores Ledernetværk fik en fantastisk oplevelse med William som foredragsholder. Stærkt fagligt indspark omkring reputation marketing og en vigtig påmindelse om, at dét er relevant for alle virksomheder at tænke i reputation marketing, uanset branche. Og så var det samtidigt underholdende, så stor anbefaling herfra!”

Charlotte Danefeld, Danefeld Kommunikation

“Tak for et fremragende foredrag om Shitstorm. Det var lærerigt, relevant og leveret med elegance og smil i øjet. Kan varmt anbefales.”

Jesper Ejsing, Vestas

“William Ataks foredrag om The Perfect Shitstorm var både indsigtsfuldt, tankevækkende og underholdende. Indlægget var en sund øjenåbner, og jeg er sikker på, at alle deltagere fik nye perspektiver og redskaber til arbejdet med at håndtere fremtidige shitstorms i medierne. Og ikke mindst til det forebyggende arbejde, så de negative vinde aldrig når stormstyrke. Tak for et spændende indspark, William.”

Petri Keto, Øernes Attraktioner

“William Atak talte på vores seneste konference om Cyber Strategi arrangeret af IT-Branchen og Berlingske Media. Han formåede i overbevisende grad at fange deltagernes interesse med en blanding af dyb faglig indsigt, humor og overskud. For mange var det en decideret øjenåbner at få demonstreret, hvor stor skade en shitstorm kan forvolde på virksomheders og privatpersoners omdømme. Vi skal uden tvivl have ATAK med på holdet, når vi næste gang taler om EU-persondataforordningen.”

Gitte Gormsen, Reach Media

“Wiliam Atak holdt et inspirerende og levende foredrag om, hvordan man håndterer dårlig omtale og shitstorms. William præsenterer deltagerne for en digital virkelighed og virtuelle trussel med skarpe observationer og håndgribelige værktøjer. Williams personlige engagement og drive giver foredraget ekstra kraft og nerve.”

Rebecca Guacan Carlosama, Symbion

“William har givet os et indblik i, hvor galt det kan gå for ens virksomhed, og hvor hurtigt man mister kontrol over situationen, hvis ikke man passer på sit online omdømme. Det er især relevant for flere danske ingeniører, som sidder i ledende positioner, at vi på dagens møde fik konkrete værktøjer til at håndtere shitstorms korrekt og være mere omhyggelig med vores adfærd på SoMe, både når vi agerer privat og på vegne af vores virksomheder.”

Julia Sommer, Ingeniørforeningen (IDA)

“Shitstorm og dårlig omtale på nettet er noget, vi alle nok har hørt om, men omfanget og konsekvenserne af det – det får William Atak i den grad sat fokus på i sit oplæg! Med relevante eksempler, stærk kommunikation og en portion god humor får William guidet én gennem denne jungle af internettets ”fælder”. William er meget konkret i sine råd til, hvordan man undgår og hvordan man håndterer shitstorm – formidlet på en pædagogisk måde, så alle kan være med.”

Luise Moe Meyer, Øresundsregionen

“William Atak gav netværket VL 101 et meget inspirerende indlæg med forskellige eksempler på shitstorme, hvordan de blev håndteret og hvad som kunne være gjort anderledes. William var god til at koble den personlige vinkel på, hvilket mange af os ikke tænker over. Nu føler jeg mig lidt mere klædt på – måske mest af alt fordi jeg nu ved, hvem som skal hjælpe mig, hvis jeg nogen sinde skulle komme i en sådan situation.”

Charlotte Borgensgaard, Gerresheimer Plastic Packaging

Virksomheder der har booket foredrag og kurser med William Atak

Kontakt William Atak

Du kan udfylde kontaktformularen for en uforpligtende samtale med William Atak. Fuld fortrolighed.