Review Management

Opbygning og håndtering af kundeanmeldelser på nettet

Kundeanmeldelser er uundgåelige, for du har som virksomhed ingen reel mulighed for at hindre kunder i at anmelde dig på de forskellige anmeldelsesplatforme. Du er heller ikke herre over, om din virksomhed fremgår på platformene. Hvis ikke du selv har oprettet din virksomhed på Trustpilot, Google My Business eller Tripadvisor, skal dine kunder eller platformene nok gøre det for dig, og så begynder anmeldelserne altså at strømme ind. Er du klar på det? Kan du håndtere kritik og skideballer? Og vigtigst af alt: Kan din virksomhed overleve en håndfuld negative anmeldelser?

Hvad er Review Management?

Review management er en disciplin inden for markedsføring, der fokuserer på kundeanmeldelser. Når du arbejder med review management, håndterer og besvarer du de anmeldelser, dine kunder giver dig, men du arbejder også med at opbygge positive og konstruktive anmeldelser af din virksomhed. Hvis du modtager en negativ anmeldelse, skal du reagere prompte, for den gør skade på dit omdømme, for hvert minut den ligger online. Den valgte metode afhænger af mange faktorer. Er anmeldelsen objektiv og sandfærdig, kan man se den som konstruktiv kritik, og der er måske noget ved din virksomheds processer eller produkter, som kan optimeres. I visse tilfælde kan du også omvende en sur kunde til en glad kunde og dermed også en 1-stjernet anmeldelse til en 5-stjernet. Er der derimod tale om en åbenlys løgn, falske anmeldelser, falske kunder, injurier, rygter og ærekrænkende indhold, eller er anmeldelsen i strid med anmeldelsesplatformens retningslinjer eller decideret ulovlig, kan man tage andre metoder i brug.

Kundeanmeldelser er vigtigere, end du tror

En undersøgelse viser, at 96 % af danskernes købsbeslutninger er direkte afhængige af den pågældende virksomheds online kundeanmeldelser. Dit omdømme på Google og Trustpilot er altså en lige så stor konkurrencefaktor som dit produkt og dets pris, så hvis folk opfatter dig som utroværdig pga. for mange negative anmeldelser, for få positive anmeldelser eller fordi du ikke har besvaret dine anmeldelser, handler de bare med din konkurrent. Så enkelt er det. Og så kan det være lige meget, hvor mange annoncekroner du smider i Google Ads eller Facebook Ads, hvor meget energi du har brugt på at designe og konverteringsoptimere din hjemmeside eller hvor lang tid, du har brugt på indtage førstepladsen på Google med SEO. Ingen kæde er stærkere end det svageste led. Du kan læse meget mere om, hvordan du håndterer kundeanmeldelser på Trustpilot her.

William Atak – ekspert i Trustpilot, Google og øvrige platforme

Med den rette viden og erfaring kan man gå strategisk til værks med review management, og på den måde beskytte sit omdømme, men også i det hele taget opbygge et godt omdømme. Og kundeanmeldelser i sig er en fremragende markedsføringsstrategi for rigtig mange virksomhedstyper. Det bedste af det hele er, at du med review management kan markedsføre dig selv gratis – du behøver ikke nødvendigvis investere i annoncer.

Med mere end 10.000 kundeanmeldelser, 15 års erfaring og en publiceret bog om emnet på CV’et har William Atak oparbejdet og udviklet en solid knowhow inden for review management, som han til dagligt bruger til at hjælpe forskellige virksomheder med.

William beskæftiger sig med hele paletten inden for håndtering og opbygning af kundeanmeldelser:

  • Fjernelse af kundeanmeldelser
  • Besvarelse af kundeanmeldelser
  • Begravelse af kundeanmeldelser
  • Indhentning af kundeanmeldelser
  • Kommunikation med anmeldere
  • God kundeservice
  • Optimering af kunderejsen
  • Markedsføring med kundeanmeldelser (reputation marketing)

…og meget mere.

Er du interesseret i at få Williams vurdering af din virksomheds tilstedeværelse på anmeldelsesplatformene, kan du kontakte ham direkte for en uforpligtende samtale. Ønsker du at lære mere om kundeanmeldelser, tilbyder William Atak også foredrag og kurser inden for review management.

Reputation Marketing

Reputation Marketing handler om at skabe et attraktivt og positivt omdømme, som skaber øget tilgang af kunden og flere salg.

Review Management

Har din virksomhed fået negative kundeanmeldelser? Med den rette rådgivning kan du komme problemet til livs – og vende en sur kunde til en glad kunde.

Medierådgivning

Hvordan skal man håndtere de store medier i forbindelse med kriser eller shitstorms? Få kompetent medierådgivning fra ekspert.

Krisekommunikation

Hvordan skal du håndtere journalister/medier og besvare spørgsmål, så det ikke skader virksomheden nu og på sigt?

Shitstorms

Strategisk rådgivning i shitstorm – hvad enten du blot er i risikogruppen, shitstormen er under optakt, eller at du er mit i stormen.

Reputation Mgmt.

Undgå dårlig omtale med reputation management, der styrker dit brands digitale identitet og tilstedeværelse på nettet.

Kontakt William Atak

Du kan udfylde kontaktformularen for en uforpligtende samtale med William Atak. Fuld fortrolighed.