Online Reputation Management
Kom dårlig omtale på nettet til livs
Har du som privatperson eller har dit firma fået dårlig omtale på nettet? Eller er du eller dit firma i risikozonen for at få ødelagt jeres omdømme online? Begge situationer kan være skadelige for både privatpersoner og virksomheder. En undersøgelse foretaget af SAFEonNET og analyseinstituttet YouGov viser, at 70 % af danskerne ville fravælge en virksomhed, hvis de stødte på dårlig omtale om den på nettet.
Arbejdet med Online Reputation Management består i enten at forbedre allerede eksisterende dårlig omtale til det bedre, eller at forberede omdømmet, således at potentiel kommende dårlig omtale online ikke placerer sig højt oppe i søgeresultaterne.
Hvis du går med tankerne om at forbedre eller forberede dit online omdømme, vil jeg først råde dig til at læse denne guide med de 10 gode ORM-bud først.
Hvorfor afsløre sin viden om Online Reputation Management?
William Atak har tit fået stillet dette spørgsmål: Hvorfor vil du som ekspert i dårlig omtale og shitstorms afsløre dit arbejde, når du kan tjene stort på at hemmeligholde din viden? Hvorfor servere det hele for folk?
Jeg deler som ekspert ud af min viden omkring dårlig omtale og shitstorms på nettet, da Online Reputation Management hurtigt kan blive en dyr affære for de fleste, når man regner det i penge, siger William Atak.
Privatpersoner eller helt små virksomheder har ikke nødvendigvis råd til at hyre en ekspert som mig til opgaven. Også disse personer/virksomheder skal have en chance for at komme den dårlige omtale til livs, da det kan have en afgørende betydning for deres fremtid.
Der er også nogle, der har råd til det – men ikke den nødvendige tid og ressourcer til at løfte opgaven.
For denne gruppe af personer/virksomheder er tid = penge. De kan hyre en ekspert, der som jeg har speciale i dårlig omtale og shitstorms til at løfte opgaven på måske 1/10 af den tid, de selv vil ende med at bruge på det. Så er det pludselig væsentlig billigere at hyre en ekspert på området, siger han.
For begge gælder det naturligvis, at et dårligt omdømme eller en shitstorm på nettet kan koste dyrt. For en virksomhed kan det både koste rigtig mange penge og gå ud over omdømmet på lang sigt, og for privatpersoner kan det både gå alvorligt ud over privatliv og karriere. Det er derfor meget vigtigt, at der skrides til handling straks efter, at man har opdaget den dårlige omtale eller er havnet i en shitstorm, fortæller William Atak.
Kontakt William Atak
Du kan udfylde kontaktformularen for en uforpligtende samtale med William Atak. Fuld fortrolighed.
Følg William Atak på…