Review Management

Hvor vigtigt er det at have kontrol over virksomhedens digitale profil og fodspor? Vigtigheden af dette kan enhver leder, bestyrelse, ansvarlig for kundeservice, marketing og kommunikation bekræfte uden at tøve.

Kan selvsamme personer samtidig erklære, at deres virksomhed og alle de ansatte herunder er fejlfri? Det kan de ikke.

I oplægget ’Review Management’ præsenterer jeg data og fakta i forhold til forbrugeradfærd, og hvordan kundeanmeldelser både kan bidrage til kæmpe vækst men også fuldstændig kan ødelægge en virksomheds omdømme og omsætning.

’Review management’ kan bookes som foredrag eller som workshop. I et foredrag præsenteres data, fakta og enkelte værktøjer, hvor en workshop yderligere indeholder uddannelse i effektive værktøjer og samt gennemgang af specifikke cases. En workshop kan ligeledes skræddersyes og tage udgangspunkt i den enkelte virksomheds behov og aktuelle udfordringer.

Indhold:

  • Betydningen af anmeldelser online. Hvorfor skal man tage det seriøst?
  • Hvordan påvirker gode og dårlige anmeldelser virksomhedens salg og øvrige relationer?
  • Hvilken strategi og metoder virker, og hvilke gør ikke?
  • Håndtering af anmeldelser, herunder besvarelse, fjernelse og begravelse af negative anmeldelser og besvarelse af positive anmeldelser.
  • Hvordan får man positive anmeldelser?
  • Konkrete eksempler på korrekt og dårlig håndtering af anmeldelser.

Information om kurset

Primær målgruppe: Marketingafdeling, PR- og kommunikationsafdeling, kundeservice/reklamation.

Sekundær målgruppe: Topledelse, mellemledelse og bestyrelse

Varighed: ’Review Management’ tilbydes som foredrag (1 – 1,5 timer) eller som kursus (halv- eller heldags workshop).

“Tak for et fremragende foredrag om Shitstorm. Det var lærerigt, relevant og leveret med elegance og smil i øjet. Kan varmt anbefales.”

Jesper Ejsing, Vestas

“William Ataks foredrag om The Perfect Shitstorm var både indsigtsfuldt, tankevækkende og underholdende. Indlægget var en sund øjenåbner, og jeg er sikker på, at alle deltagere fik nye perspektiver og redskaber til arbejdet med at håndtere fremtidige shitstorms i medierne. Og ikke mindst til det forebyggende arbejde, så de negative vinde aldrig når stormstyrke. Tak for et spændende indspark, William.”

Petri Keto, Øernes Attraktioner

“William Atak talte på vores seneste konference om Cyber Strategi arrangeret af IT-Branchen og Berlingske Media. Han formåede i overbevisende grad at fange deltagernes interesse med en blanding af dyb faglig indsigt, humor og overskud. For mange var det en decideret øjenåbner at få demonstreret, hvor stor skade en shitstorm kan forvolde på virksomheders og privatpersoners omdømme. Vi skal uden tvivl have ATAK med på holdet, når vi næste gang taler om EU-persondataforordningen.”

Gitte Gormsen, Reach Media

“William Atak gav netværket VL 101 et meget inspirerende indlæg med forskellige eksempler på shitstorme, hvordan de blev håndteret og hvad som kunne være gjort anderledes. William var god til at koble den personlige vinkel på, hvilket mange af os ikke tænker over. Nu føler jeg mig lidt mere klædt på – måske mest af alt fordi jeg nu ved, hvem som skal hjælpe mig, hvis jeg nogen sinde skulle komme i en sådan situation.”

Charlotte Borgensgaard, Gerresheimer Plastic Packaging

“William har givet os et indblik i, hvor galt det kan gå for ens virksomhed, og hvor hurtigt man mister kontrol over situationen, hvis ikke man passer på sit online omdømme. Det er især relevant for flere danske ingeniører, som sidder i ledende positioner, at vi på dagens møde fik konkrete værktøjer til at håndtere shitstorms korrekt og være mere omhyggelig med vores adfærd på SoMe, både når vi agerer privat og på vegne af vores virksomheder.”

Julia Sommer, Ingeniørforeningen (IDA)

“Shitstorm og dårlig omtale på nettet er noget, vi alle nok har hørt om, men omfanget og konsekvenserne af det – det får William Atak i den grad sat fokus på i sit oplæg! Med relevante eksempler, stærk kommunikation og en portion god humor får William guidet én gennem denne jungle af internettets ”fælder”. William er meget konkret i sine råd til, hvordan man undgår og hvordan man håndterer shitstorm – formidlet på en pædagogisk måde, så alle kan være med.”

Luise Moe Meyer, Øresundsregionen

“Wiliam Atak holdt et inspirerende og levende foredrag om, hvordan man håndterer dårlig omtale og shitstorms. William præsenterer deltagerne for en digital virkelighed og virtuelle trussel med skarpe observationer og håndgribelige værktøjer. Williams personlige engagement og drive giver foredraget ekstra kraft og nerve.”

Rebecca Guacan Carlosama, Symbion

“Meget interessant oplæg. Det var noget, som mange af os virkelig kunne bruge! Oplægget gav indsigt i anvendelige værktøjer til en travl hverdag, hvor det er vigtigt at holde fokus på de primære medier, hvor vores gæster ytrer sig. Vigtigt i dagens verden er at holde værdien af positive words of mouth for øje – og det modsatte!”

Susanne Solskov, Aalborg Zoo

Virksomheder der har booket foredrag og kurser med William Atak

Kontakt William Atak

Du kan udfylde kontaktformularen for en uforpligtende samtale med William Atak. Fuld fortrolighed.