Førende ekspert i Online Reputation Management og shitstorms

Foredrag og Workshops

Information:

Foredragsholder: William Atak er Danmarks førende ekspert i håndtering af shitstorms, Online Reputation Management, digitale krænkelser og fake news – og blandt en af de førende eksperter inden for rådgivning i krisekommunikation. William bruges ofte i medierne, når der er brug for ekspertudtalelser ifm. diverse danske shitstorms.

Publikum: Organisationer, offentlige instanser, mellemstore og store virksomheder, herunder ledelse, bestyrelse, HR, økonomi-, salgs-, PR-, kommunikations- og marketingafdeling, kundeservice/support m.m.

Oplæg: Standard eller skræddersyet oplæg tilpasset målgruppen.

Varighed: Foredrag 1-2 timer og Workshops halve eller hele dage.

Pris: Prisen beregnes ud fra antal deltagere samt ud fra ønsker og behov.

Foredrag om digital kommunikation

#1. Digital adfærd – Sådan repræsenterer du din arbejdsplads på nettet

Medarbejderens privatliv skal forblive privat, men hvordan påvirker medarbejderens digitale tilstedeværelse og gebærden på nettet arbejdspladsen og dennes brand? Medarbejderens personlige holdninger, der kommer til udtryk på nettet, kan skade virksomhedens brand. I dette foredrag introduceres hele organisationen for de konsekvenser ved at bruge internettet uden filter, der i mange tilfælde kan koste virksomhedens brand dyrt. Hele organisationen får præsenteret potentielle konsekvenser for arbejdspladsen samt introduktion i ordentlig opførsel på internettet for at sikre, at medarbejders privatliv forbliver privat – uden det får konsekvenser for virksomheden eller den enkelte medarbejder selv.

Primær målgruppe: Hele organisationen

 

#2. Håndtering af (negative) anmeldelser og sociale medier (Foredrag eller Workshop)

Et oplæg med fokus på forbrugerne/forbrugermagten skabt via sociale medier og anmeldelsessider som Facebook, Trustpilot, Tripadvisor m.m. Her uddybes vigtigheden af anmeldelser, hvordan de helt konkret håndteres, og ikke mindst med helt konkrete værktøjer til hvordan virksomheden får færre negative anmeldelser (+får flere positive anmeldelser).

Primær målgruppe: Marketingafdeling, PR- og kommunikationsafdeling, kundeservice/reklamation.

 

#3. Falske nyheder (Fake news)

Hvad er falske nyheder, og hvordan kan det skade virksomheden med raketfart, hvis man ikke er forberedt? Hvis selv det amerikanske valg kan påvirkes af ”fake news”, er en hvilken som helst dansk virksomhed i alvorlig fare.

Primær målgruppe: Topledere, mellemledere, bestyrelse, marketing- og kommunikationsansvarlige/afdelinger.

 

#4. Online Reputation Management (Workshop)

Hvad er online reputation management, proaktiv styrkelse, reaktiv håndtering, samt konkrete værktøjer til håndtering af shitstorms og fjernelse/begravelse af digitale efterladenskaber på nettet.

Læs mere om Reputation Camp på ATAK.dk.

Primær målgruppe: Øvede, typisk marketing- og kommunikationsansvarlige/afdelinger.

 

#5. Reputation Marketing (Skab ambassadører for dit brand)

Et oplæg om vigtigheden i at fremvise det gode omdømme og sende det rigtige signal digitalt, og hvorfor enhver virksomhed bør investere i proaktiv udvidelse og styrkelse af deres digitale omdømme, tilstedeværelse og identitet – for på den måde at være flere skridt foran konkurrenterne og være ekstraordinært attraktiv over for alle virksomhedens målgrupper (kunder, eksisterende og fremtidig personale, samarbejdspartnere og investorer). I oplægget analyseres målgruppen og deres søgemønstre digitalt. Værktøjer til hvordan en virksomhed udnytter alle kompetencer hele vejen rundt i organisationen og skaber ambassadører for deres brand via det gode omdømme på deres egen hjemmeside, sociale medier, PR, marketing, samarbejder, sponsorater og andre digitale tilstedeværelser.

Primær målgruppe: Hele organisationen.

Foredrag i krisekommunikation

#6. The perfect shitstorm [BESTSELLER]

Hvad er en shitstorm, hvordan forbereder man sig, hvorfor opstår den, hvordan udvikler den sig, og hvordan håndteres den. Fokus på anatomien i en shitstorm, de fire faser og data. Cases bringes op og gennemgås.

Primær målgruppe: Topledere, mellemledere, virksomhedsejere, politikere, PR-, marketing- og kommunikationsafdeling, bestyrelse, brancheforeninger/organisationer.

Læs mere om Foredrag: Shitstorm

 

#7. En organisation i shitstorm

Når bestyrelse, ledelse, kommunikationsafdeling og øvrigt personale individuelt og samlet skal overleve en shitstorm og komme styrket ud af krisen. 360 graders forståelse af vigtigheden i både intern og ekstern kommunikation under en digital krise, så skaden begrænses mest muligt.

Primær målgruppe: Hele organisationen, det offentlige, topledere og mellemledere, kundeservice/reklamation, HR-afdeling, PR- og kommunikationsafdeling.

Læs mere om Foredrag: Shitstorm

 

#8. Dårlig omtale er IKKE bedre end ingen omtale

Et oplæg fokuseret på data og hvordan/hvor meget dårlig omtale skader en virksomhed på omdømmet, økonomien og kulturen.

Primær målgruppe: Topledere og mellemledere, bestyrelse, PR-, marketing- og kommunikationsafdeling, økonomiafdeling.

Foredrag om digitale krænkelser

#9. Digital mobning på og uden for arbejdspladsen

Gå-hjem-møde med fokus på mobning og krænkelser digitalt på og ikke mindst også uden for arbejdspladsen af den ansatte, dennes ægtefælle og børn. Der tales åbent om direkte og indirekte mobning og krænkelser digitalt, konsekvenserne for personen, familien og arbejdspladsen. Konkrete cases analyseres, samt værktøjer gives.

Primær målgruppe: Hele organisationen.

 

#10. Digital mobning og krænkelser af Børn & Unge

Digital mobning, hævnporno og andre typer af digitale krænkelser og chikane, der fører til mindre selvværd, selvskade, angst, depression og stress hos børn og unge. I oplægget kommer vi ind på konkrete cases og analyserer adfærd på sociale medier og konsekvenserne, samt hvordan målgruppen for dette oplæg proaktivt og ikke mindst reaktivt skal håndtere kriserne og rådgive børn og unge.

Primær målgruppe: Skoler og institutioner, lærere og pædagoger, SSP-personale, forældre, relateret personale fra det offentlige.

 

#11. Digitale krænkelser af personalet

Meget personale i det offentlige er udsat for chikane og krænkelser, og truslen er nu for alvor ved at flytte sig til den digitale verden. I oplægget kommer vi ind på konkrete cases og analyserer adfærd på sociale medier og konsekvenserne, samt hvordan målgruppen for dette oplæg proaktivt og ikke mindst reaktivt skal håndtere kriserne og rådgive personalet.

Primær målgruppe: HR-afdeling, afdelingsledere/personaleansvarlige.

Foredrag om digital identitet

#12. Din digitale frækkert (Sådan skaber en privatperson en attraktiv digital identitet)

Hvordan skaber du som privatperson en attraktiv digital tilstedeværelse og identitet, der tiltrækker arbejdsgiverens opmærksomhed, så du vælges frem for andre kandidater? Konkrete værktøjer og cases.

Primær målgruppe: Ledige, jobcentre, jobkonsulenter.

William Atak

Udtalelser fra kursusdeltagere

  • "Wiliam Atak holdt et inspirerende og levende foredrag om, hvordan man håndterer dårlig omtale og shitstorms. William præsenterer deltagerne for en digital virkelighed og virtuelle trussel med skarpe observationer og håndgribelige værktøjer. Williams personlige engagement og drive giver foredraget ekstra kraft og nerve."
    Rebecca Guacan Carlosama, Symbion
  • "Shitstorm og dårlig omtale på nettet er noget, vi alle nok har hørt om, men omfanget og konsekvenserne af det – det får William Atak i den grad sat fokus på i sit oplæg! Med relevante eksempler, stærk kommunikation og en portion god humor får William guidet én gennem denne jungle af internettets ”fælder”. William er meget konkret i sine råd til, hvordan man undgår og hvordan man håndterer shitstorm – formidlet på en pædagogisk måde, så alle kan være med."
    Luise Moe Meyer, Karriere- og Netværkskonsulent i Øresundsregionen
  • " Tak for et fremragende foredrag om Shitstorm. Det var lærerigt, relevant og leveret med elegance og smil i øjet. Kan varmt anbefales. "
    Jesper Ejsing, Vestas
  • William har givet os et indblik i, hvor galt det kan gå for ens virksomhed, og hvor hurtigt man mister kontrol over situationen, hvis ikke man passer på sit online omdømme. Det er især relevant for flere danske ingeniører, som sidder i ledende positioner, at vi på dagens møde fik konkrete værktøjer til at håndtere shitstorms korrekt og være mere omhyggelig med vores adfærd på SoMe, både når vi agerer privat og på vegne af vores virksomheder.
    Julia Sommer, Parlamentariker ved IDA Lederforum, IDA Ingeniørforening

Virksomheder der har booket foredrag og kurser hos William Atak