Førende ekspert i Online Reputation Management og shitstorms

Online Reputation Management – kom dårlig omtale på nettet til livs

Har du som privatperson eller har dit firma fået dårlig omtale på nettet? Eller er du eller dit firma i risikozonen for at få ødelagt jeres omdømme online? Begge situationer kan være skadelige for både privatpersoner og virksomheder. Faktisk viser en undersøgelse foretaget af analyseinstituttet YouGov, at 70 % af danskerne ville fravælge en virksomhed, hvis de stødte på dårlig omtale om den på nettet.

Arbejdet med Online Reputation Management består i enten at forbedre allerede eksisterende dårlig omtale til det bedre, eller at forberede omdømmet, således at potentiel kommende dårlig omtale online ikke placerer sig højt oppe i søgeresultaterne.

Hvis du er havnet på denne side, så har du gjort dig overvejelser omkring Online Reputation Management, og du har måske allerede oplevet dårlig omtale eller er endt i en shitstorm. Du går enten med tankerne om at forbedre eller forberede dit omdømme online. Som ekspert i dårlig omtale og shitstorms vil jeg først råde dig til at læse denne guide med 10 gode ORM-bud først.

Hvorfor afsløre min viden om Online Reputation Management?

Jeg har tit fået stillet dette spørgsmål. Hvorfor skulle jeg som ekspert i dårlig omtale og shitstorms afsløre mit arbejde, når jeg helst skulle anskaffe mig kunder? Hvorfor servere det hele for folk?

Jeg deler som ekspert ud af min viden omkring dårlig omtale og shitstorms på nettet, da Online Reputation Management hurtigt kan blive en dyr affære for de fleste, når man regner det i penge. Privatpersoner eller helt små virksomheder har ikke nødvendigvis råd til at hyre en ekspert som mig til opgaven. Også disse personer/virksomheder skal have en chance for at komme den dårlige omtale til livs, da det kan have en afgørende betydning for deres fremtid.

Der er også nogle, der har råd til det – men ikke den nødvendige tid og ressourcer til at løfte opgaven.

For denne gruppe af personer/virksomheder er tid = penge. De kan hyre en ekspert, der som jeg har speciale i dårlig omtale og shitstorms til at løfte opgaven på måske 1/10 af den tid, de selv vil ende med at bruge på det. Så er det pludselig væsentlig billigere at hyre en ekspert på området.

For begge gælder det naturligvis, at et dårligt omdømme eller en shitstorm på nettet kan koste dyrt. For en virksomhed kan det både koste rigtig mange penge og gå ud over omdømmet på lang sigt, og for privatpersoner kan det både gå alvorligt ud over privatliv og karriere. Det er derfor meget vigtigt, at der skrides til handling straks efter, at man har opdaget den dårlige omtale eller er havnet i en shitstorm.

Hvorfor arbejder jeg med dårlig omtale og shitstorms på nettet?

Jeg hjælper med min ekspertise i dårlig omtale og shitstorms både privatpersoner og virksomheder med at komme af med negativt indhold på nettet, da det er de færreste, der har fortjent at have et dårligt omdømme online. Alle kan komme til at træde ved siden af, og jeg mener, at de fleste fortjener en ekstra chance. I nogle tilfælde må jeg dog takke nej til opgaver, men jeg vurderer aldrig en sag, før jeg har haft en lang snak med personen/den ansvarlige for virksomheden, der har dårlig omtale på nettet. Er jeg af den opfattelse, at vedkommende bør få en ekstra chance, så påtager jeg mig opgaven.

Jeg har oplevet virksomheder, der har fået ødelagt deres omdømme på internettet på grund af bare én utilfreds kunde ud af tusindvis tilfredse kunder. Der skal ikke mere til end bare én dårlig omtale eller anmeldelse på nettet før en virksomhed bliver valgt fra. Jeg har ligeledes oplevet privatpersoner, der i en ung alder har lagt navn til noget, de i deres voksne alder er skadelig for deres omdømme. Disse personer har ofte været dybt påvirket af omtalen om dem på nettet, og skal efter min mening ikke lide under et dårligt omdømme på internettet.

Hvad kan jeg gøre for dig og dit online omdømme?

Hos ATAK hjælper vi både private og virksomheder med at forbedre deres online omdømme, samt med at komme af med dårlig omtale og ud af en shitstorm. Under hele Online Reputation Management forløbet har vi naturligvis tavshedspligt, og vi arbejder fortroligt med de oplysninger, vi får fra vores kunder.

Hos SAFEonNET® (sikring mod dårlig omtale) kan du også sikre din virksomheds navn og omdømme på nettet.

Her hjælper vi virksomheder med at bevare deres gode omdømme online, med at forhindre nedgang i omsætningen samt med at bevare arbejdspladser.

Har du fået dårlig omtale, er havnet i en shitstorm eller har lyst til at høre mere om Online Reputation Management, og hvordan du får forbedret dit online omdømme? Så kontakt mig for en uforpligtende samtale.