Førende ekspert i Online Reputation Management og shitstorms

Krisekommunikation – Håndtering af digital krise og shitstorm

Krisekommunikation har aldrig været mere relevant, end det er i dag, da den digitale virkelighed truer omdømmet som aldrig før. Der bliver kommunikeret på mange forskellige platforme, og det er meget svært at styre, hvordan man som enten privatperson eller virksomhed bliver omtalt eller tiltalt i pressen, på sociale medier, diverse fora og blogs  etc.

Det går ofte utrolig hurtigt for en lille potentiel krise at udvikle sig til en stor og umiddelbar ukontrollerbar krise. Alt afhængig af krisens art vil der i løbet af få timer kunne opstå mange reaktioner på såvel de sociale medier som på de større skrevne medier.

Den rette strategi er altafgørende

Det er ikke ligegyldigt, hvilken kommunikativ strategi man vælger, når man møder dårlig omtale, trusler om dårlig omtale eller kan se, at der af en eller anden grund hersker en negativ stemning om én eller éns virksomhed på diverse digitale platforme. Hvis man ikke går korrekt til værks, kan man ende med at puste til ilden, og krisen kan komme unødigt ud af kontrol og ende i en ukontrollerbar shitstorm. Derfor kan det være en farlig strategi som utrænet at forsøge at håndtere kriser uden professionel hjælp.

William Atak

Din ekspert i krisekommunikation

Jeg har mange års erfaring med digital krisekommunikation og håndtering af shitstorms. Gennem mit arbejde med rådgivning og håndtering af mange forskellige sager har jeg oparbejdet et indgående kendskab til, hvordan den rette krisekommunikation udføres, når der en presserende krise er nærværende – og ikke mindst hvordan man sikrer en korrekt digital oprydning.

Jeg forstår kriser – hvordan de opstår, hvordan de udvikler sig, hvilke forskelle der er mellem de aktører, der starter kriserne, og jeg ved, hvordan man bedst undgår at få skadet sit digitale omdømme og virksomhedens digitale identitet.

I min rådgivning vil jeg kortlægge hvilke muligheder, der ligger for dig eller din virksomhed i henhold til en korrekt krisekommunikation. Dette indebærer vurderingen en række forskellige strategiske måder at angribe en sag på, hvilket kan variere utrolig meget fra sag til sag. Jeg vil i samarbejde med dig lægge en strategi, hvori problemerne er adressereret, og der er taget højde for krisens art, således at vi kan udarbejde en hurtig og klar krisekommunikation.

Kontakt mig i dag

Jeg hjælper både virksomheder og private med krisekommunikation. Du kan kontakte mig, hvis du eller din virksomhed har brug for professionel rådgivning og håndtering af en krise og en shitstorm. Det er aldrig for sent at kontakte en professionel til krisekommunikationsrådgivning, men jo tidligere i processen vi kan starte arbejdet, des hurtigere og mere effektivt kan det blive udført – og des mindre skade gør krisen digitalt.