Krisekommunikation

Håndtering af digital krise og shitstorm

Krisekommunikation har aldrig været vigtigere, da den digitale virkelighed truer omdømmet som aldrig før. Der bliver kommunikeret på mange forskellige platforme, og det er meget svært at styre, hvordan man som enten privatperson eller virksomhed bliver omtalt eller tiltalt i pressen, på sociale medier, diverse fora og blogs  etc.

Det går ofte utrolig hurtigt for en lille potentiel krise at udvikle sig til en stor og umiddelbar ukontrollerbar krise. Alt afhængig af krisens art vil der i løbet af få timer kunne opstå mange reaktioner på såvel de sociale medier som på de større skrevne medier.

Den rette strategi er altafgørende

Det er ikke ligegyldigt, hvilken kommunikativ strategi man vælger, når man møder dårlig omtale, trusler om dårlig omtale eller kan se, at der af en eller anden grund hersker en negativ stemning om én eller éns virksomhed på diverse digitale platforme. Hvis man ikke går korrekt til værks, kan man ende med at puste til ilden, og krisen kan komme unødigt ud af kontrol og ende i en ukontrollerbar shitstorm. Derfor kan det være en farlig strategi som utrænet at forsøge at håndtere kriser uden professionel hjælp.

william atak er ekspert krisekommunikation

Din ekspert i krisekommunikation

Jeg har mange års erfaring med digital krisekommunikation og håndtering af shitstorms. Gennem mit arbejde med rådgivning og håndtering af mange forskellige sager har jeg oparbejdet et indgående kendskab til, hvordan den rette krisekommunikation udføres, når en presserende krise er nærværende – og ikke mindst hvordan man sikrer en korrekt digital oprydning.

Jeg forstår kriser – hvordan de opstår, hvordan de udvikler sig, hvilke forskelle der er mellem de aktører, der starter kriserne, og jeg ved, hvordan man bedst undgår at få skadet sit digitale omdømme og virksomhedens digitale identitet.

I min rådgivning vil jeg kortlægge hvilke muligheder, der ligger for dig eller din virksomhed i henhold til en korrekt krisekommunikation. Dette indebærer vurderingen en række forskellige strategiske måder at angribe en sag på, hvilket kan variere utrolig meget fra sag til sag. Jeg vil i samarbejde med dig lægge en strategi, hvori problemerne er adressereret, og der er taget højde for krisens art, således at vi kan udarbejde en hurtig og klar krisekommunikation.

Reputation Marketing

Reputation Marketing handler om at skabe et attraktivt og positivt omdømme, som skaber øget tilgang af kunden og flere salg.

Growth Hacking

Få hjælp til at skille dig ud fra mængden og hack dit budskab igennem til nye & eksisterende kunder med reputation marketing.

Medierådgivning

Hvordan skal man håndtere de store medier i forbindelse med kriser eller shitstorms? Få kompetent medierådgivning fra ekspert.

Krisekommunikation

Hvordan skal du håndtere journalister/medier og besvare spørgsmål, så det ikke skader virksomheden nu og på sigt?

Shitstorms

Strategisk rådgivning i shitstorm – hvad enten du blot er i risikogruppen, shitstormen er under optakt, eller at du er mit i stormen.

Reputation Mgmt.

Undgå dårlig omtale med reputation management, der styrker dit brands digitale identitet og tilstedeværelse på nettet.

Kontakt William Atak

Du kan udfylde kontaktformularen for en uforpligtende samtale med William Atak. Fuld fortrolighed.